Geekbench provided us with the following statement:
Earlier this week, we were made aware of Samsung's Game Optimizing Service (GOS) and how it throttles the performance of games and applications. GOS decides to throttle (or not to throttle) applications using application identifiers and not application behavior. We view this as a form of benchmark manipulation as major benchmark applications, including Geekbench, are not throttled by this service.
> We view this as a form of benchmark manipulation as major benchmark applications, including Geekbench, > are not throttled by this service. ベンチマークソフトは対象外、つまりベンチ数値を上側にいじる操作はしていないんだね。
でGOSって何なの? (スコア:0)
ゲームは快適にならないけど、ペンチマークの数値 だけ 上昇したらそれは問題だけどそうじゃないでしょ?
登録されているゲームやアプリのパフォーマンスが上がる=快適に動くようになるって機能じゃないの?だったら問題というかむしろ歓迎なような。
Re: (スコア:0)
androidpoliceのリンク先から
Geekbench provided us with the following statement:
Earlier this week, we were made aware of Samsung's Game Optimizing Service (GOS) and how it throttles the performance of games and applications. GOS decides to throttle (or not to throttle) applications using application identifiers and not application behavior. We view this as a form of benchmark manipulation as major benchmark applications, including Geekbench, are not throttled by this service.
動作ではなくアプリのIDを見てスロ
Re: (スコア:0)
ID見てという方がむしろいいと思う。
ID見てっていうのは、スマホメーカーが対応してるアプリに対してパフォーマンスを上げてるってこと。
スマホメーカーが知らない(テストしてない)アプリのパフォーマンスを上げたら、スマホに想定外の負荷かかってハングアップしたりとか起こるかもしれないし。
> We view this as a form of benchmark manipulation as major benchmark applications, including Geekbench,
> are not throttled by this service.
ベンチマークソフトは対象外、つまりベンチ数値を上側にいじる操作はしていないんだね。
Re: (スコア:0)
throttledってスロットル、つまり絞る方向の話じゃないの?
つまりベンチマークは性能を絞っていない。特定のゲームも性能を絞っていない。
それ以外のアプリケーションは性能を絞っている。絞るだけの理由がある。
ベンチマーク対策と言われない言い訳として、性能を上げる方向ではなく、絞る方向にしているんじゃないかな。
それをGeekbench側は認めなかった。
Re: (スコア:0)
結局、アプリ毎のバッテリー最適化を、勝手にベンチマーク最適化と読み替えて騒いでるだけなんだよな。
Re:でGOSって何なの? (スコア:0)
何れにせよベンチマークでの性能が実際のアプリケーションの性能に結びつかないので結果を抹消するのは合理的